Bärplockning.. njaee...

Det är bara att konstatera att jag inte är skapt för att plocka bär! Vi hade varit ute i knappt en timme när det började regna så vi tog bilen och åkte en sväng i hopp om att regnet skulle sluta. Då såg jag plötsligt hallon efter vägen, så vi stannade, jag satte på mig en jacka som låg i bilen och trotsade regnet. Det blev lite hallon som vi ska äta till glass om en stund:) Det slutar regna och vi (jag) fortsätter blåbärsplockandet men tröttnar  när jag plockat ca en liter!! Jag tycker verkligen att det är jättetråkigt, fast det fanns gott om bär, men det händer liksom ingenting i hinken. Nej det blir till att köpa av andra som tycker det är roligt plocka, men jag förstår inte hur man kan tycka att det är  roligt att man säljer bären för 20-25:- litern. Jag skulle aldrig sälja min liter för 25:-!!
Jonas hittade i allafall lite kantareller så vi har lyxat med en kantarellpaj ikväll:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0