Min andra "kompis"♥

Jag har en till kompis i familjen!
Buba-katt.
Han är stor,mörkbrun (ser svart ut) och världens fjantigaste... Han gillar inte så många andra förutom mig och vi börjar tro att han lider av någon sorts personlighetssörning! På dagtid blir han livrädd och springer undan så fort någon rör sig i hans närhet, förutom när han och jag är ensamma då! Då bryr han sig ingenting. Men på kvällarna är han en helt annan katt, i alla fall efter att Lukas somnat:) Då ligger han någonstans i närheten av oss, kommer upp i soffan till någon av oss och är jättegosig, men helst av allt vill han att han och jag ska ligga i sängen och titta på TV! Han vankar fram och tillbaka sätter sig utanför sovrummet och tittar uppfodrande på mig. När jag sen lagt mig lägger han sig tätt, tätt intill, och om blickar kunde döda skulle Jonas ligga risigt till för blickarna han får när han ska lägga sig är inte nådiga.


Buba under täcket!


Han brukar ligga antingen helt under så man bara ser en bulle på täcket, eller så ligger han med krppen under täcket och huvudet sticker upp mellan kuddarna!

Kommentarer
Postat av: kickan

Vilken fin katt :)

2010-03-11 @ 01:12:19
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0